Xavier Domènech Sampere

Historiador i activista implicat des de finals dels 80 en diversos moviments, com l'estudiantil, contra la guerra, contra la precarietat laboral, per l'educació pública o sindicalista. A l'entorn de la irrupció del 15M em vaig implicar en els debats sobre la necessitat d'articular una resposta política de majories a la situació que estàvem vivint amb la forta reacció contra els nostres drets i sobiranies al llarg de la crisis econòmica. Debats dels que van néixer propostes com Podem o Barcelona en Comú. En aquest sentit, vaig ser candidat d’En Comú Podem, i el seu portaveu posteriorment al Congrés de Diputats, i també de Catalunya En Comú Podem.

M’he decidit a presentar la meva candidatura a Secretari General de Podem, en el marc de la candidatura col·lectiva "Amb Tu, Més Podem", per tal de construir un Podem que estigui al servei de les classes populars d’aquest país. Un Podem unit en la seva diversitat per ser un Podem de totes i tots, obert a la societat, que transformi cada barri i cada poble, potenciant la força dels Cercles, i alhora disposat a ser transformat en el seu desenvolupament per les demandes de la gent. Un podem que sigui, en definitiva, un activador i articulador de la vida social, política i cultural. Per construir també un Podem al servei de la mobilització social i política, que té com a protagonista les dones, els joves i la gent gran i el conjunt de la classes populars. Tan sols des de la mobilització social i política, tan sols des de la creació de teixit social, serem capaços de construir els nous horitzons d’esperança que ens han de permetre transformar radicalment la realitat. Podem va néixer per ser una eina en mans de la ciutadania, una eina per guanyar, i cal en una nova situació que aquest Podem torni a ser una eina per transforma i guanyar i que la seva força impregni i transformi també les confluències del canvi.