Silvia Llorente Sanchez

De mare extremenya i pare lleonès, vaig néixer a Cambrils, poble costaner i acollidor de Tarragona, acostumat a rebre gent d’arreu, com va ser la meva família. El poble on vaig començar els meus primers passos en l’activisme polític, que més tard es van traslladar a Barcelona, amb l’oportunitat i l’orgull de ser la primera dona universitària a la família, en el meu cas, estudiant Ciències Polítiques i més tard, un Màster en Polítiques d’Igualtat a la UAB.

Barcelona, va suposar el descobriment de lluites, com la feminista, de companyes i companys d’organitzacions i associacions veïnals així com, l’espurna d’aprendre sobre altres models socials, que em van portar a viure, a treballar i a estudiar a ciutats com París o Lausanne.

Durant el 2004, a París, quan els barris perifèrics de les ciutats franceses reivindicaven els seus drets, vaig implicar-me professionalment en la lluita feminista i pels Drets Humans amb associacions com S.O.S Racisme o Ni Putes Ni Soumises. Un compromís de lluita que vaig traslladar a Barcelona i més tard a Lausanne, amb organitzacions d’arreu, per la defensa dels Drets Humans i principalment, dels Drets de les dones.

En els darrers tres anys, la meva vinculació a Podem s’ha centrat a l’àrea de feminismes de Podem Barcelona i com a coordinadora del Cercle de Feminismes de Podem Catalunya. Uns espais on hem elaborat programes polítics, denunciat el masclisme i construït sororitat amb les companyes i aliances feministes amb els companys.

Crec fermament en la lluita feminista i en situar-la al centre de la nostra candidatura i del nostre partit.

És imprescindible despatriarcalitzar les nostres estructures per donar veu a aquelles i aquells que normalment no la tenen i modificar patrons socials, polítics i econòmics excloents, vers models més inclusius, igualitaris i plurals.

És vital prioritzar polítiques més humanes que donin resposta a la pluralitat de necessitats i demandes de totes les persones. És per justícia social i de gènere, que les dones participem en aquesta revolució, perquè hem de canviar-ho tot i nosaltres hem de ser-hi.

Em presento, amb el Xavier Domènech i la resta de companyes i companys, per continuar amb la lluita.