Rosa Cañadell Pascual

ROSA M. CAÑADELL. Llicenciada en Psicologia i Magisteri. He exercit com a professora de secundària durant més de vint anys i quatre com a directora d'Institut. He estat delegada sindical i portaveu del sindicat USTEC•STEs (IAC) durant 7 anys.

He publicat articles en diversos mitjans, tant nacionals com internacionals: Cuadernos de Pedagogía, Perspectiva escolar, El Viejo Topo, Público, El Periódico, eldebat.cat, eldiario.es, El diari de l'educació, El Crític, Docència, Rebelion.org, Universidade i Sociedade (Brasil), Latin American Perspective (EEUU), i altres. Autora del llibre "Qué pasa con la educación?" (Ed. Viejo Topo 2013) i coautora de diversos llibres, entre ells: "Educación pública: de tod@s para tod@s" i "Librarse del Euro". Coautora del documental "Educar és la millor forma de lluitar" sobre l'educació en el MST de Brasil. He impartit diverses conferències i ha col•laborat en el Màster "Cooperació i Desenvolupament" de la UB.

Feminista i activista social en defensa de l'educació pública i vinculada a diversos moviments socials. Formo part de Socialime21, del Comitè de suport al MST a Barcelona, de la Plataforma "Sortir de l'Euro", del Grup Promotor de la #ilpeducacio i del SIEC (Seminari Ítaca d'Educació Crítica). Estic a la Coordinadora Nacional de CatEnComú.

Twitter: @RosaCanyadell Facebook: Rosa M. Cañadell

Crec que és molt important recuperar la força que pot tenir Podemos a Catalunya. Ens cal poder treballar per enfortir els moviments socials i les mobilitzacions, que, en definitiva, són les que ajudaran a canviar les coses. Cal lluitar a les institucions i al carrer en benefici de la societat, sobretot dels sectors més desafavorits. Ens cal aturar la privatització dels serveis socials i reconstruir una educació pública, democràtica i que ens permeti formar joves savis i crítics. Cal que guanyem també la batalla de les idees i per això l'educació i la formació política són cabdals.

Espero poder aportar al col.lectiu la meva experiència d'anys de lluita i mobilització.

Crec que la llista encapçalada per Xavi Domènech pot dur a terme l'enfortiment d'aquesta força política i ajudar a la unitat.