Enric Mieza Sánchez

Nascut el 1974 a Manresa. Actualment vivint a Viladecans. He cursat estudis de música clàssica i moderna (piano, baix elèctric, cant i harmonia). Enginyer tècnic en Telecomunicacions (URL), Enginyer superior en Electrònica (UAB) i llicenciat en Humanitats (UAB). He dirigit corals clàssiques i de gospel, he participat en grups de música folk, rock, orquestres de ball i a capella. He treballat com a enginyer a diverses empreses amb implantació a Catalunya, al CERN (Suïssa), i com a investigador en informàtica musical a la UPF. Actualment soc desenvolupador de software i professor de FP d’informàtica des del 2008 i com a funcionari des del Setembre de 2017. Parlo fluidament anglès, francès, castellà i català.

No he militat a cap partit fins que em vaig inscriure a Podem el 2015. El 2015 vaig participar a les eleccions municipals i a les llistes de Podem Manresa dins del partit Democràcia Municipal (marca blanca del Partit Pirata). També he participat en activitats menors d’organització i difusió (campanyes estatals i autonòmiques), xarxes socials, etc. dels cercles on he estat. Publico articles d’opinió al diari online Nació Digital.

Lluito activament per estandarditzar la utilització de programari lliure en tots els àmbits, en particular de l’administració pública. A més, el programari lliure i tots els productes que ha generat, és un referent fonamental i una demostració de que una altra economia és possible on no es premiï l’especulació i es comparteixi el coneixement, fent-lo universal.

Crec en un projecte estatal en un nou procés constituent, cap a una República Espanyola Plurinacional, que respecti les nacions integrants, que les gaudeixi i les celebri arreu del món enlloc de callar-les i reprimir-les com fa el règim actual. També crec que a Catalunya cal generar una nova manera de ser espanyol, un «espanyol digne» que reconegui totes les nacions com a iguals en drets i que no vulgui cap sotmetiment ni regional, ni nacional, ni econòmic, i que respongui i lideri com és algú que se sent espanyol i alhora sap respectar i empoderar la diversitat que tenim.