Andreu Escobar Tejada

De Badalona i tinc 27 anys. Titulat en CFGS en Laboratori d'Anàlisis Clínic i Laboratori d'Anàlisis i Control de Qualitat. Actualment estudio el grau en Genètica a la UAB, estudis que compatibilitzo al llarg dels cursos acadèmics amb treballs a mitja jornada per pagar la matrícula universitària i la vida. Encara que les meves inquietuds polítiques van estar presents en mi des de jove; mai vaig tenir el valor de fer el pas endavant i organitzar-me per intentar canviar les coses. Vaig començar a participar al llarg del cicle de mobilitzacions que el 15M va obrir a Catalunya; manifestacions contra Bolonya, Ley Wert, el 3+2, així com la defensa del model d'immersió lingüística catalana.

Conec Podem des de la presentació del manifest "Mover Ficha" i el vaig signar dies després. Inicialment la meva vinculació no va anar més enllà de ser apoderat a les eleccions al PE del 25M; però un mes després ja era participant en la preparació de l'Assemblea fundacional del Cercle Podem Badalona espai on he militat des de llavors, afrontant el repte de representar a les meves companyes al ser escollit secretari general. Gràcies a l'esforç de totes les companyes del Cercle i altra gent, en els últims anys Badalona juga un paper clau en la construcció del canvi polític.

Em podeu seguir a twitter: https://twitter.com/Andreueste

Quatre anys després d'iniciar l'aventura que ha suposat Podem, sóc més convençut que mai que les idees sense organització no serveixen per a res. Que el sistema capitalista, i la seva representació a l'estat del Règim del 78, intenten fagocitar tota possibilitat de canvi i que les que treballem perquè aquest sigui real treballem dia a dia per no ser assimilades. Podem com front de masses no és aliè a aquests perills i la dinàmica de la màquina electoral i la recerca de l'enemic intern no ha ajudat.

Cal que siguem permeables al nou cicle de mobilitzacions que s'ha obert a l'estat i a Catalunya, fruit dels anhels de canvi i apoderament ciutadà com vam veure amb el Referèndum de l'1-O i la repressió com a resposta que suposa un atac tan fulminant com el 155. També hem vist l'èxit de les companyes amb la massiva Vaga Feminista del passat 8M, com les jubilades dilluns rere dilluns omplen les places dels seus municipis. Les estudiants i el conjunt del sector educatiu no ens quedem enrere i continuarem lluitant contra aquells que volen a les filles de la classe obrera fora de les universitats i contra els que busquen la segregació i supressió del català.

Cal que Podem sigui més obert davant la pluralitat i faci un pas al costat perquè les lluites, i les victòries fruit d'elles, siguin les protagonistes. Més moviment que partit, més organització dinàmica que tancada en si mateixa davant els reptes, electorals o no, que configuraran un nou mapa polític de la nostra societat.