Araceli Viñes Herreros

Se presenta a:

Representante de los Círculos en el CCA

Círculo que avala su candidatura:

Podem Horta-Guinardó

Llicenciada en Història i Geografia i professora de secundària a l’ensenyament públic. He participat en la defensa i la millora de l’ensenyament públic, però sense participar en sindicats i partits que sempre m’havien semblat piramidals i rígids. L’aparició de formacions com Barcelona en Comú i Podemos em van semblar projectes il·lusionants i innovadors que plantejaven noves formes de fer política. Per aquest motiu, m’he implicat en ambdues formacions, participant a l’assemblea d’Horta-Guinardó de Barcelona En Comú, al cercle de Podem d’Horta-Guinardó i a Catalunya En Comú.

Propuesta de actuación

Els cercles territorials han de ser el cor i les arrels de Podem, per tant perquè Podem bategui, creixi i s’enforteixi ho ha de fer des d’uns cercles vius i amb energia, plens de gent amb il·lusió, que des del consens i la fraternitat treballen per recollir les inquietuds i problemes de la societat civil, canalitzar-les i fer-les arribar als òrgans de Podem i als seus representants institucionals.

Els cercles han de caminar junts, relacionant-se i comunicant-se per canals adequats per enfortir-se i la seva relació amb el CCA i amb els càrrecs públics ha de ser en forma de xarxa, no de dalt a baix o de baix a dalt.

S’ha de posar l’accent en la manera de funcionar dels cercles que ha d’estar basada en la transparència, l’escolta, la recerca de consensos i la bona convivència, aprofundint en la feminització de la política.

Els cercles han de créixer i s’han d’estendre. Per aconseguir-ho s’ha de fomentar la participació i per assolir aquest objectiu cal retornar al peu del carrer. També cal establir relacions amb formacions semblants per treballar conjuntament en objectius comuns tenint present l’horitzó de les municipals de 2019 i les generals del 2020.

Aquesta extensió i creixement ha d’anar acompanyada de mitjans i de formació. Els cercles necessiten mitjans per tenir un lloc on trobar-se i portar a terme les seves activitats i és essencial un pla de formació continuada.